Namn: Jon Herland
Ansvarleg redaktør for Unikum oktober 2003–oktober 2004
Nettredaktør for Unikum juni 2004–august 2005
Bachelor i kommunikasjon (film/TV og annonsering) hos Bond University frå 2003.
2-årig avis-/nettjournalistutdanning hos Mediehøgskolen Gimlekollen frå 2005.
Jobb i dag: Frontredigerar hos Bonzaii og matleverar hos Foodora
Frå oktober 2003 til oktober 2004 var Jon Herland ansvarleg redaktør i Unikum. Han var dessutan nettredaktør for Unikum Nettavisen (unikumnett.no) frå domeneregistreringa 4. juni 2004 fram til han avslutta journaliststudiet på Mediehøgskolen Gimlekollen sommaren 2005.
2004 blei eit overgangsår for Unikum. Nummer 1 i februar blei trykt i eit nytt sideformat på 320 * 245 mm (høgde * breidde), som var litt breiare enn formatet frå 2001–2003 på 320 * 220 mm. Dessutan fekk avisa ein ny logo, med pikselerte bokstavar og i-en opp-ned. Logoen var uendra fram til midten av 2009. Då blei formatet på 297 * 245 mm, slik det er i dag. Noverande logo frå 2014 har enno den karakteristiske i-en som står på hovudet.
Årsmeldinga for 2003 fortel at arbeidet med den nye, visulle designen for 2004 starta hausten 2003, og var leidd av redaksjonsmedlem Camilla Bruli Nygaard, som hadde grafisk utdanning. Det nye formatet blei vedtatt ganske tidleg av redaksjonen for å få litt betre plass på sidene.
Jon var ikkje bare Unikums fjerde ansvarlege redaktør, men også Unikums første nettredaktør. Han fortel at det var han som oppretta nettutgåva, og at det var mykje knot med det, for det var vanskeleg å redigere, men han fekk det til å fungere. Spor av hovudsida til nettavisa på Internet Archive, viser at 30 artiklar hadde blitt publisert frå starten fram til 29. januar 2005. Grovt rekna var det altså ein eller to nettartiklar i veka gjennom hausten 2004.
Korleis blei du ansvarleg redaktør i Unikum?
– Jeg ble redaktør etter Mari. Det var ingen andre som søkte, og jeg tenkte først at det var en altfor stor oppgave for meg. Etter mye tenking fant jeg ut at jeg bare måtte hoppe i det. Jeg bestemte meg for å si ja til stillingen. Så fikk det briste eller bære. Det var et år med intens jobbing. Jeg lærte mye om det å være sjef, men først og fremst lærte jeg mye om meg selv og at man ikke skal være så redd for å ta en utfordring.
Kva slags saker var du og/eller redaksjonen opptatt av?
– Vi var ikke så mange og det var en liten gjeng på cirka fem-seks som jobbet veldig hardt med å dekke nyheter, politikk og underholdning. Det var satire, øltester, konsertanmeldelser og litt kjendissladder. Et av mine første oppslag var et intervju med en Robinson-deltaker som hadde spist katt på TV. Han stilte gladelig opp og kunne fortelle at halen smakte best. Bildet ble av han og en søt katt vi fant i nabolaget. Han spiste den heldigvis ikke.
Kor mange var de totalt i redaksjonen?
– Det varierte. Cirka 15, men vi var bare fire-fem stk som gjorde det meste.
Korleis var annonsesalet i di tid?
– Annonsesalget var veldig bra. Det var aldri noe problem å skaffe annonsører og jeg tror vi gikk med solid overskudd.
Korleis var distribusjonen?
– Distribusjonen fordelte vi. Vi lånte STA-bilen og kjørte rundt til barer, svømmehallen, kinoen, teater, konsertlokaler. Overalt hvor studenter ferdes. Også sendte vi en bunke til Grimstad. Opplaget var vel på 3000 per nummer.
Korleis fungerte det med det tekniske?
– Vi hadde en del penger, så vi kjøpte inn en del PC-er og noen Mac-er, og siste programvareversjon. Så teknisk sett var det top notch.
2003-årsmeldinga stadfestar nettopp det som Jon skriv, for på slutten av 2003 og i januar 2004 blei det investert ganske mykje nytt teknisk utstyr. Sentralt var ny server med programvare som var lettare for vanlege IT-studentar å setje seg inn i. Det blei også investert i lisensar for program til design, fotobehandling og tekstbehandling, for ein var usikker på om lisensane var orden for dei gamle programma til Unikum. Det blei kjøpt to digitale kamera frå Olympus, ein fargelaserskrivar, to Mac-ar og fire PC-ar. Det blei kjøpt ein naturlegvis bilderøyrskjermar på 21 tommar til Mac-ane og på 17 tommar til PC-ane. Switch, ruter og kablar til nettverk blei også handla inn.
Korleis var det med sosiale arrangement i Unikum?
– Vi hadde mange sosiale arrangementer sammen med STA. Da var det grilling på plenen, kubbespill osv. Det er en stund siden, så det er litt vanskelig å huske.
Kva slags nytte har du fått av Unikum-medlemskapet i karrieren din?
– Jeg tror det har hatt litt å si for karrieren min, men først og fremst ga jobben selvtillit. Jeg forstod at jeg måtte ta ansvar selv og kunne bli det jeg ønsket hvis jeg bare jobbet hardt nok. Det var vanskelig i journalistbransjen da jeg var ferdig utdannet, så jeg måtte flytte til Oslo for å få meg relevant jobb. Det tok bare noen uker, så ble jeg ansatt i E24, uten noen som helst erfaring med børs og finans. Det var gøy, og jeg ble fulltidsansatt noen måneder senere. Schibsted er et fantastisk bra sted å jobbe.
Jon har hatt mange ulike jobbar som journalist og frontredigerar. Frontredigerarjobben hos E24 fekk han i april 2006 etter å ha innom ulike førebelse journaliststillingar hos Fædrelandsvennen, Kulturo, ung.no og Aftenposten. Hausten 2013 var han deskjournalist hos Vårt Land og frontredigerar hos nrk.no. Januar 2014 gjekk han over til reklamebransjen hos Bonzaii, og blei då frontredigerar for nettannonsørar.
Tekst: Targeir Attestog – Send mail
Foto: Privat, Unikums arkiv, Internet Archive
[…] 2004 – Overgangen til nytt design og nettavis […]