I vår gikk videoen «Sorry, not sorry» viralt. Videoen er UiA sitt svar på en reklamefilm for General Motors i anledningen Super Bowl. Nå har de vunnet priser i Cannes Corporate Media & TV Awards.
Cannes Corporate Media & TV Awards kan lett forveksles med den andre festivalen som holdes i Cannes hvert år, Cannes Film Festival, men de er begge prestisjetunge prisutdelinger. Der Cannes Film Festival er eldre og kanskje mer kjent i mediene, er Cannes Corporate Media & TV Awards en av de viktigste festivalene for å hedre bedriftsfilmer.
Universitetet fikk en direkte invitasjon til å melde på videoen «Sorry, not sorry», og endte opp med å vinne gull i to kategoriene, Virals,@ og Social Media & Short Videos, og sølv i den siste kategorien videoen var meld på i, Corporate Videos.
Ifølge kommunikasjonsdirektøren, Øyvind Dagsvik Eskedal, så var det påmeldt 888 andre bidrag, og noen av de andre som vant priser var kjente bedrifter som Audi, Bugatti og Pokemon.
– I motsetning til så godt som alle andre vinnere i utdelingen, er UiAs bidrag produsert kun med interne krefter, forteller Eskedal.
Hadde smittesituasjonen vært annerledes, ville prisutdelingen blitt holdt i Cannes med gallamiddag og dresskode. Dessverre satte koronasituasjoner en brems på dette, og feiringen til UiA ble markert med bobler og god stemning her på Sørlandet.
Vi i Unikum gratulerer Universitetet i Agder med de tre prisene videoen vant!